Tuesday 10 January 2017

PERLAWANAN PERSAHABATAN FUTSAL

Oleh: Fahmi Imran bin Azahari, Salleh bin Hamzah, Wisam bin Abdel Hamid, Danial Syahifie bin Noor Ismanizar, Khairul Ikhwan bin Khairul Hamizi (Tingkatan 3, MTI)


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum w.b.t


Pada 7 Januari 2017 (Sabtu) yang lalu, sekolah kami telah menghantar 2 pasukan untuk menghadiri perlawanan persahabatan futsal kali pertama antara Maahad Tahfiz Al-Iman dengan Pasukan Anak Jati Sedili. Perlawanan tersebut telah diadakan di Gelanggang Futsal, Dataran Tanah Putih, Tanjung Sedili. 

Pusingan pertama perlawanan telah bermula kira-kira pada jam 5 petang yang melibatkan wakil dari Maahad Tahfiz Al-Iman bagi kategori Tahap Menengah Rendah menentang Pasukan Anak Jati Sedili. Pusingan ini telah dimenangi oleh wakil dari sekolah kami dengan kemenangan 2 gol berbalas 1. Dalam pusingan kedua, pasukan kami telah ditewaskan oleh pasukan lawan dan kemudiannya telah digantikan oleh wakil dari Maahad Tahfiz Al-Iman, kategori Tahap Menengah Atas. Dalam pusingan ketiga ini, pasukan kami telah berjaya menewaskan pihak lawan melaui sepakan penalti. Perlawanan tamat kira-kira pada jam 6.30 petang.






Pada masa yang sama, Ustaz Ayub sedang membuat pemerhatian bagi pemilihan pemain-pemain yang berkebolehan untuk mewakili Maahad Tahfiz Al-Iman dalam sukan futsal pada masa akan datang.

Walaupun kami penat bermain futsal, kami berasa amat gembira kerana dapat meluangkan masa bersama penduduk kawasan Tanjung Sedili. Kami berharap, perlawanan persahabatan futsal ini dapat diadakan lagi pada bulan hadapan bagi merapatkan silaturrahim yang telah terjalin. 



No comments:

Post a Comment