Sunday 15 January 2017

KEISTIMEWAAN MAAHAD TAHFIZ AL-IMAN, TANJUNG SEDILI, KOTA TINGGI, JOHOR

Oleh: Harraz, Amar, Hafiz, Syukry (Tingkatan 4, MTI)

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum w.b.t.

Di Maahad Tahfiz Al-Iman ini terdapat banyak keistimewaannya yang tersendiri. Di sekolah ini menawarkan dua aliran pembelajaran iaitu tahfiz dan akademik kepada para pelajar. Secara tidak langsung, Maahad Tahfiz Al-Iman dapat melahirkan pemimpin-pemimpin Islam yang berkualiti dan para pelajar dapat berusaha untuk meraih kejayaan di dunia dan di akhirat.

Di samping itu, Maahad Tahfiz Al-Iman juga menyediakan slot aktiviti bersukan termasuk sukan sunnah dan lain-lain lagi pada setiap hari sekolah, jam 5.30 petang hingga 6.30 petang. Pelajar boleh menyertai aktiviti berbasikal, memanah, berkuda, berenang, bola sepak, sepak takraw dan badminton.

Di sini juga kami dapat menimba pengalaman untuk membantu orang susah dari segi kewangan dan juga kesihatan dengan menyertai Program Bantuan Al-Iman.

Selain itu, Maahad Tahfiz Al-Iman menyediakan kemudahan asrama kepada para pelajar. Di sini tempatnya sangat aman damai tanpa gangguan luar. Kami dapat mendirikan solat berjemaah lima waktu sehari semalam bersama-sama rakan-rakan.

Maahad Tahfiz Al-Iman juga menyediakan kemudahan-kemudahan yang lain seperti surau, perpustakaan, perkhidmatan dobi, gerai makanan dan sebagainya. Pelajar juga dibenarkan untuk membawa dan menggunakan telefon bimbit pada waktu yang tertentu dengan kebenaran guru. Telefon bimbit dapat membantu kami untuk menghubungi ibu bapa atau penjaga serta dapat mencari maklumat-maklumat untuk mengulangkaji pelajaran.

Akhir kata, doakan kami berjaya di dunia dan akhirat. Semoga kami dapat meneruskan perjuangan kami untuk menjadi pelajar cemerlang dan sekaligus dapat mengharumkan nama Maahad Tahfiz Al-Iman. Aamiin..

Syukran.

No comments:

Post a Comment