Sunday 19 February 2017

PERTANDINGAN FUTSAL PERINGKAT MAAHAD TAHFIZ AL-IMAN

Oleh: Tingkatan 4, MTI

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Pada 18 Februari 2017 (Sabtu), pihak Maahad Tahfiz Al-Iman telah menganjurkan pertandingan futsal yang melibatkan semua pelajar di sekolah ini. Seminggu sebelum pertandingan, seramai 8 orang pelajar telah dilantik menjadi kapten pasukan. Mereka dipertanggungjawabkan untuk mengundi nama-nama pelajar secara rawak bagi memilih ahli pasukan masing-masing. Pelbagai persiapan dan latihan telah dilakukan oleh setiap pasukan sepanjang minggu.

Pada hari kejadian, semua pelajar dikehendaki berkumpul di dataran sekolah pada jam 8.00 pagi. Dengan bantuan Ustaz Azahari, Ustaz Imran dan Ustaz Fa'izan, pelajar-pelajar di bawa ke Gelanggang Futsal Legaran Tanah Putih, Tanjung Sedili. Pertandingan futsal dilaksanakan mengikut format liga dan bermula secara rasmi pada jam 8.30 pagi.

4 kumpulan telah berjaya masuk ke peringkat separuh akhir iaitu Kumpulan Harraz, Kumpulan Amar, Kumpulan Fahmi dan Kumpulan Syahmi Akmal. 

Kumpulan Fahmi dan Kumpulan Syahmi Akmal telah berjaya memasuki peringkat akhir dan perlawanan dimenangi oleh Kumpulan Fahmi dengan mata 1-0 hasil sumbangan sepakan gol dari Asraf Danial. Pertandingan telah tamat pada jam 12.30 tengah hari. Tahniah diucapkan kepada para pemenang.

Selepas itu, guru-guru telah mencabar pelajar-pelajar untuk bermain futsal dengan mereka. Beberapa wakil pelajar telah menyahut cabaran tersebut. Pertandingan khas itu telah dimenangi oleh pasukan pelajar dengan jaringan gol 2-0. Kami pulang ke Maahad Tahfiz Al-Iman pada jam 1.00 tengah hari untuk persiapan menunaikan solat fardhu Zohor.

Dengan adanya program seperti ini, kami dapat merapatkan silaturrahim dengan guru-guru dan sesama pelajar.

Sekian, terima kasih.


















No comments:

Post a Comment