Wednesday 22 February 2017

MAJLIS PENUTUPAN BULAN FEBRUARI 2017

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Pada 22 Februari 2017 (Rabu), pihak Maahad Tahfiz Al-Iman telah mengadakan Majlis Penutupan Bulan Februari 2017 di surau pada jam 3.00 petang sempena cuti hujung bulan MTI.

Majlis dimulakan dengan ucapan kata-kata aluan oleh pengerusi majlis, Saudara Ahmad Faisal bin Mohamed Amir, pelajar Tingkatan 5. Majlis diteruskan dengan ucapan dari Mudir MTI, Ustaz Kamarudin bin Katimin. Pelbagai teguran dan nasihat yang telah disampaikan oleh beliau. Majlis dirancakkan lagi dengan ucapan dan peringatan dari Ustaz Ayub. Seterusnya, Ketua Pelajar iaitu Saudara Waiel bin Abdul Hamid telah dijemput untuk memberikan sepatah dua kata.




Saat yang ditunggu-tunggu oleh para pelajar telah tiba iaitu Majlis Penyampaian Hadiah Bulan Februari 2017. Anugerah Hafazan Terbanyak bulan ini telah dirangkul oleh Abu Sufian bin Jamaludin (F1), Deni Kurniawan (F2), Fahmi Imran bin Azahari (F3), Mohammad Hafiz bin Ahmad (F4) dan Muhammad Yunus bin Mohammad Samsudi (F5).







Majlis dimeriahkan lagi dengan penyampaian sijil Anugerah Pelajar Terbaik (Akademik) bulan Februari 2017. Senarai nama pelajar yang telah berjaya adalah seperti berikut iaitu Ahmad Zubair bin Mohd Sadon (F1), Muhammad Hafiz bin Mohd Faizan (F2), Mohamed Luqmanul Hakim bin Thaha (F3), Mohammad Hafiz bin Ahmad (F4) dan Ahmad Faisal bin Mohamed Amir (F5).







Kemuncak majlis adalah penyampaian hadiah bagi Pertandingan Futsal peringkat Maahad Tahfiz Al-Iman 2017. Semua peserta menerima sijil penyertaan yang terdiri dari Kumpulan Luqman, Kumpulan Syukry, Kumpulan Joze dan Kumpulan Eizmee. Manakala tempat keempat dimenangi oleh Kumpulan Amar, tempat ketiga dimenangi oleh Kumpulan Harraz, naib johan dimiliki oleh Kumpulan Syahmi Akmal dan johan dianugerahkan kepada Kumpulan Fahmi Imran. Alhamdulillah, tahniah diucapkan kepada para pelajar. 










Seramai 20 orang pelajar telah dilantik menyertai barisan kepimpinan pelajar. Mereka dijemput untuk mengambil surat perlantikan sebagai pengawas di hadapan para pelajar. Semoga mereka berjaya melaksanakan tanggungjawab yang diberikan dengan amanah dan berdedikasi.



Majlis ditutup dengan Solat Asar berjemaah.

Jazakumullahu khairan kathiran.

No comments:

Post a Comment